Selasa, 23 Desember 2014

[REVIEW] Losing Hope by Colleen Hoover (Hoppeles #2)

Edit Posted by with No comments

LOSING HOPE by Collen Hoover
Published by Atria Books
in English version
Published in Indonesia ? Not Yet.

Synopsis :
In Hopeless, Sky left no secret unearthed, no feeling unshared, and no memory forgotten, but Holder’s past remained a mystery.

Still haunted by the little girl he let walk away, Holder has spent his entire life searching for her in an attempt to finally rid himself of the crushing guilt he has felt for years. But he could not have anticipated that the moment they reconnect, even greater remorse would overwhelm him…

Sometimes in life, if we wish to move forward, we must first dig deep into our past and make amends. In Losing Hope, bestselling author Colleen Hoover reveals what was going on inside Holder’s head during all those hopeless moments—and whether he can gain the peace he desperately needs.

Review :
Dean Holder ? Yeah ! I Love Him !! ten hundred times love him !! Like i said in Hopeless, i fuck'in love with Dean Holder, and now more and more love there's. 
Mungkin karena saya masih seorang wanita yang normal, saya selalu menyukai membaca buku dari sudut pandang para tokoh utama pria'nya. Atau karena memang sangat jarang buku yang tokoh utamanya seorang pria?
Colleen Hoover sure knows how to write it ! Dia membuat saya terbawa dalam ceritanya meskipun saya masih newbie dalam bahasa inggris (apalagi yang conversation yang hancurnya bikin telinga menjadi rusak) tapi saya bisa memahami setiap detail ceritanya.
Rasanya menyenangkan mengetahui perasaan Holder yang sebenarnya tidak jauh dari ekspektasi saya. Frustasi yang dirasakan Holder ketika kehilangan Lesslie, Rasa bersalah yang selalu ia bawa ketika kehilangan Hope dan perasaan jatuh cintanya yang ia rasakan pada Sky sampai membuatnya frustasi dan memperlihatkan emosinya yang naik turun. 
Semua itu berhasil membuat saya benar-benar jatuh cinta pada Holder. Terlebih ketika ia selalu mendampingi Sky. Yaampun, mau doong saya jadi Sky *kedipunyu*
Pokoknya saya ga nyesal deh baca buku ini dikala stock STO menipis.
Kabarnya seri ini akan diterbitkan bulan Januari mendatang dan membuat saya langsung patah hati. Seorang Jobseeker seperti saya ini yang berarti adalah setengah pengangguran, harus beli dari mana -_- 
Itu berarti saya harus berdoa lebih kencang siapa tahu ada duit jatuh dari langit. Wakakaak
for this book i'll give my best star 

Follow my blog with Bloglovin

0 komentar: